13 Eylül 2011 Salı

SATRANÇ/YAŞAM

   


Kale yi sattım..filler isyanda...vezirim intihar etti..


Bu arada at ları da özgür bıraktım..


Piyon lardan zaten uzak durdum yaşamımda.


Şimdi Şah  Olduğunu düşünen varsa buyursun


hamlede bulunsun...



  Ne o şimdi kalkıp hadi oynayalım demenizi
beklemiyorum doğal olarak..
Çok keyifli zeka gerektiren bir oyun olduğunu
biliyorsunuz.
  Oyunun amacı ; şah-mat yolculuğu..
kuralları..hamleleri..sonuçları..tıpkı yaşam
gibi..
  Yaşamda bir oyun gibi algılanmalı,haz 
almalı,yenilsek de centilmenliği elden 
bırakmamalı.Yaşama gülümsemeli..
  Hatta ara sıra  hınzırca şakalar da yapmalı..;)

27 yorum:

  1. satranç oynamayı bilmiyorum, hiç merak ettimmi ? arada sırada, ama çok düşünülerek oynanıp, hamleleri hesaplamak fln of hiç bana göre değil.

    YanıtlaSil
  2. hehhe, çok güzel olmuş satrancı yaşamla bağdaşlaştırman. çok da severim oynamayı :)

    YanıtlaSil
  3. At olmayı tercih ederdim:)
    Yazılarını okumak çok keyif veriyor bana:)

    YanıtlaSil
  4. uzun bir nehirdir satranç
    kıvrak ve uzatarak boynunu
    nice güneş batışını yerinde görmüş boynunu
    der ilhami çiçek...
    şiirden geçip geldim gene. başımızda mavi gökyüzü, rüzgarda hiç durdurulamayanlar olalım biz.
    kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  5. bir de atları hep serbest bırakmalı ...

    YanıtlaSil
  6. Yazıyı çok beğendim :) Bir de bizde miminiz var :)

    YanıtlaSil
  7. Satranç ve hayat..

    Ben bu aralar hayatı çok ciddiye aldıgımı farkettim. Özellikle bu gece..haklısın gülümsemek gerek..yapabildigince..

    YanıtlaSil
  8. Uzak durduğunuz piyonlardan selam getirdim :)

    Unuttuğunuz bir şey var: "oyuna her zaman piyon başlar." (bkz. vezir olup oyunu kazandıran piyon)

    YanıtlaSil
  9. Dürr-i Yekta;Zekanın dikkat ve sabırla yoğrulduğu bir oyun olarak gördüm hep..hamleleri yaparken bir sonraki aşamaları da iyi düşünmeli..:)

    YanıtlaSil
  10. J.J ; yaşam da farklı değil..yapılan her hareketin bir sonucu ve sonrası yok mudur? Yaşamı kendi duygu,düşünce ve algılarımızla oynamıyor muyuz.?.nasıl ayrı bir şey gibi düşünelim.? :)).

    YanıtlaSil
  11. Uğur Böceği ;H ımm ! özgürlük seven biri gördüm sanki..o bir mizansen ama atlara en çok da özgürlük yakışıyor..yelelerini savura savura koştursunlar..ama onların da görevleri var..tıpkı diğerlerinin olduğu gibi..:))

    YanıtlaSil
  12. y. ;Mavi ruhlu serçem..seni aylar sonra burada görmek ..gözlerim buğulandı..samimi söylüyorum..blogların içinde nil gibi yakın hissettiklerimdensin..hep (bizimle) buralarda ol..:))



    " başımızda mavi gökyüzü, rüzgarda hiç durdurulamayanlar olalım biz." dediğin gibi olalım..tıpkı dediğin gibi..:))

    YanıtlaSil
  13. nil ; Onlara özgürlük çok yakışıyor di mi..? :))

    YanıtlaSil
  14. Aptal Dörtlü ; Teşekkür ederim..Geliyorum canım..:))

    YanıtlaSil
  15. Oyun gibi algılanmamalı crazy, hile yapanlar karşımıza çıkıyor bu sefer de.

    YanıtlaSil
  16. Aslı :Gülelim Aslı cım..Sabah kalktığımızda sağlıklı bir güne başlamak için yüzümüzü yıkarken aynaya bakıp gözlerimizin içine iyice bakarak gülümsemeyle başlamalı güne..pozitif tüm düşünceleri çağırarak..:))

    YanıtlaSil
  17. Sadece Umut; OYUN gibi haz alarak ama hamleler için hazırlıklı olarak..:))

    YanıtlaSil
  18. Beyaz Piyon ; Her taşın kendince önemi olmasa bu oyun nasıl oynanır..Yaşamımızda hepsi olmalı ki diğerlerinin değeri bilinsin öyle değil mi?

    Yukarıda ki alıntı eğlenceli yorumumu getirdi..gülümsedim ve yazıverdim öyle işte..:))

    YanıtlaSil
  19. Satranç ve hayat ...
    Yazına bayıldım Süper..:)

    YanıtlaSil
  20. Lynx; teşekkür ederim..sabah bloğuna uğradım..bir yazı,bir hareket göremedim..pek boynu bükük duruyordu..:))..

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel...:) lütfen bana üye olurmusun o blogum silindi..ben Lynx müzik dünyası diye blog açtım bakarsan sevinirim..:)

    YanıtlaSil
  22. Lynx; AAA..NOLDU Kİ..NEYSE YENİ BLOĞUNA GELİYORUM CANIM..OLSUN ÜYELİĞİMİ YENİLERİM..YETER Kİ AYRI DÜŞMEYELİM..:))

    YanıtlaSil
  23. Yeni bloğa bekliyorum saol...

    YanıtlaSil
  24. bağdaştırma güzel olmuş, sevdim.

    YanıtlaSil
  25. Telekinesis; Nerelerdesin yahu..? Yoksa yeni bir bloğun mu var ?

    Yazarken çok eğlenmiştim..hı hı ..;)

    YanıtlaSil
  26. Haklısın, diyecek söz yok ;)
    Oyun oyundur, hayat oyunun içinde oyundur. Çok mu saçma oldu? Hayır, hayır doğru oldu. Bildiğim ve bırakamadığım tek gerçek gülümsemek :))

    YanıtlaSil
  27. BuRCu ;yAŞAM İÇİN DE OYUN YAŞAM..:))DOĞRUSUN..:))

    YanıtlaSil