6 Şubat 2012 Pazartesi

HER ZAMAN İYİLER KAZANMIYOR

Bu ay içinde "insan olmak" nedir?'
sorgulatan haberler duymaktayız.
gerçekten öğrendiğimde yutkundum,
kızgınlığım tavan yaptı."Nasıl bir  insan
böyle bir şey yapabilir,bu kişi insan 
olabilir mi?" dedirtiyor insana..
Ayşe Arman yazmış merakla okudum.
yorumu birlikte yaparız.Sizde bir bakın.

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/19852839.asp?yazarid=12&hid=19853585

Günümüzde anneler eskiye oranla daha da
bilgili olmak zorundalar çocukları ergen 
yaşından önce cinsel eğitim konularını
rahatça paylaşabilecekleri sıcak ortamı
sağlamaları,onların yaşına ve seviyesine
uygun bilgileri vermekte gecikmemeleri
gerekiyor.Son yılların diğer korkunç ve
tiksindirici konusu da CİNSEL İSTİSMAR

http://www.rehberogretmen.biz/cocuk-ve-ergenlerde-cinsel-gelisim-ve-egitiminin-onemi.htm


37 yorum:

  1. çok haklısın.. anneler çok dikkatli olmalı.. bazen babalarına karşı bile dikkatli olmalı... bazen annelerden de çocukları korumalı (sadece kız çocukların başına gelmiyor)...çok ama çok eskiden beri var bu sorun.. bir türlü aile birliği-dirliği şeklinde gelişen geleneklerle yasaklanmış olmasına rağmen gizliden sürdü.. ama şimdi bulunduğumuz yaşam biçiminde yeniden yükseldi.. cinsel ve vahşi ego.. yetişkinler kendilerini koruyamazken bebecikler ne yapsın.. işte bazıları bile canımızı yakıyor..ya hepsi ortaya dökülse??? bana göre bir insanın canını almaktan daha fazla ceza gerektirir bir insanı tüm yaşamı boyu böylesi bir acıyla yaşamak zorunda bırakmak.. özgürlüklerden yanayım ama özgürlükler başka bir canın hayatını alt üst ediyorsa dur demekten yanayım.. ve yaptırımlar daha güçlü olmalı diyorum..

    YanıtlaSil
  2. Benzer suçlar her yerde oluyor, bunu kabul edemiyorum ama anlayabiliyorum. Ancak burda ne yazık ki bu suçların cezası yine mağdura kesiliyor ya işte bunu anlamaktan bile uzak düşüyorum.

    Tacize, tecavüze uğrayanda rıza gören, yaşadığını defalarca anlatırarak travmasını tekrar ve tekrar yaşatan, suçlu koruyan ve ödül gibi cezalarla kutsuyan bir hukuk sistemimiz var ve bu hukuk sistemi bizim. Kimseyi suçlamadan önce kendimi suçluyorum, bu hukuk sistemi nasıl hala orda yükselebiliyor diye.

    YanıtlaSil
  3. ben böylesi durumlarda konuşamıyorum yazamıyorum yorum yapamıyorum
    kilitlenip kalakalıyorum
    öylece...

    YanıtlaSil
  4. "Senin bir suçun yok ki !
    Olsun. Herkes beni parmakla gösterecek, ayıplayacak ! Öyle oluyor."
    Söyleyecek söz bulamadım.

    Aile cahilmiş, keşke böyle olmasa ama ne yazık ki bir sürü cahil insan var. Engellenemiyor böyle şeyler. Zaten o "kötüler" hiçbir zaman hakettikleri cezayı da almıyorlar. Gerçekten çok üzücü !

    YanıtlaSil
  5. Öz babaları tarafından yıllarca tacize uğrayan ve neticede evden kaçan 2 küçük kızın avukatlığını üstlenmiştim, anneleri olacak kadın kızlarına inanmadığı gibi dışarda sigara üstüne sigara içip kızlarına bağırıyordu. Kocasına inanıyordu ama kızlarına asla. Tiksinmiştim. Sonra 9 yaşında bir kız çocuğunun avukatlığını üstlendim, mahallenin bakkalı tarafından bakkala kilitlenip tacize uğramıştı. Sanık yapmadım deyince artık dili tutulan ve konuşamayan küçük kıza bakan hakim bu çocuk yalan mı söylüyo diye bağırmıştı. Mahkeme salonunda, ben, tutukluyu getiren askerler, savcı ve o küçük kız dahil hepimiz hüngür hüngür ağlamıştık. Allah kahretsin versin böyle müsveddeleri!

    YanıtlaSil
  6. o kızcağız napar nasıl normal olabilir bu aile nasıl toparlanır?insan sadece sorularla kalakalıyor..adalet sistemimiz de doğru işlemiyorki darbe yapacakmış diye insanlara müebbeti ,tecavüzcü manyaklara 3-5 sene sonra serbest kalmayı uygun gören bir ülkede yaşıyoruz..Ben hepimizi,bu ülkede yaşayan herkesi sorumlu tutuyorum..utanıyorum..

    YanıtlaSil
  7. Bazıları öyle kapalı ortamlarda yaşıyorlarki bunları anlatacak,anlatacaklarını anlayacak kimseleri yok.
    Çok kötü bi durum. tüm dünyanı altüst eden bir durum olmalı,gözünü kapatmaktan korkmak.Çok kötü bir durum.İçim burkuluyor.

    YanıtlaSil
  8. Yorumuna 2 defa cevap verdim ama bir süre sonra siliniyor tekrar denedim bu seferde yorumum yayınlanmıyor.Bunun neden olduğunu biliyor musun?dün de aynı şey oldu.
    Her neyse, bari burda cevap vereyim dedim ben de:)
    Neden şaşırdın ki?amacım o yazının için de o iki kelimeyi alıkoymak değildi.Bunu yaptıysam üzüldüm.
    Elbette biliyorum Transistörlü radyonun ne olduğunu.Anneannemde 1960 model var bir tane ben küçüklüğümden beri.Siyah beyaz fotoğrafların yanında:)
    Öyle işte.
    Öptüm.:)

    YanıtlaSil
  9. Anci;Ya teknik sorun var sanırım..yaklaşık bir haftalık yorumlarım bir kaç dakikada uçtu gitti..bende çok üzüldüm.ya BİZİ BUNA ALIŞTIRMASINLAR YA DA YORUMLARIMIZ YOK OLMASIN..:/

    YanıtlaSil
  10. Çok üzüldüm haklısın.Sinir bozucu bişey.

    YanıtlaSil
  11. ehehe.
    yorumun içinde teşekkür ederim bu arada.Beni sevindirdin.Yani hoşuna gitmediğini düşünmüştüm ve üzülmüştüm:)
    tekrar teşekkürler çiçeğim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelcim sana neden ulaşamıyorum,bloğunu kişiselleştirdi mi?Yeni bir blog mu oluşturdun?Böyle kendisine alıştığım blogcanlarımdan uzak düşmek üzüyor beni bilesin..:)

      Sil
  12. ya gerçeklerden ne kadar kaçılır bilemem ama ben bu tarz haberleri okuyunca deliriyorum akıl sağlığım bozuluyor o yüzden kaçıyorum.

    YanıtlaSil
  13. Dayatılanla Yaşamak ;Meclis çalışmalarında bu ara kadın,çocuk,insan ,canlı istismarları dillendiriliyor.Yeni anayasa çalışmalarında Kadın Konseyi ve STK ların çalışmalarda düşüncelerini dillendiriyor.Ama durum mehter takımı tarzı bir yeri düzelttiğini düşünürken bir bakıyorsun yararımıza olan şeyler kaldırılıvermiş şaşırtıcı zamanlardan geçiyoruz onu iyi biliyorum..:/

    YanıtlaSil
  14. yaş tahta;Amaç zaten suçlamadan öte çare aramak,kanunları,yasaları daha geniş komisyon çalışmaları ile elele vererek en iyiye doğru gitmek.İnsan Hakları bu yıl daha da özgürce konuşulabiliyor en azından..Bu istismarı yapanlarında tedavi yoluyla mı,ceza yoluyla mı bir şekilde topluma katmak gerekir..Sonuçta onların da ruh sağlığıyla oynanan durumları yaşadığını düşünebilirsek diyorum..:/

    YanıtlaSil
  15. Yazgüneşi ;Haklısın bazen ruhu yorgun düşüyor insanın..sadece yutkunup,şaşıp kalabildiğimiz durumlar oluyor..:/

    YanıtlaSil
  16. naley;İşte bu durumların toplumda cinsel eğitiminde yetersiz olduğu gerçeğini adamın yüzüne travma yaratacak derecede vuruyor..:/

    YanıtlaSil
  17. bahar006 ;Ön yargılı olmak istemiyorum.Ama insan yavrularını öz babasından nasıl koruyabilir?Ama toplumun kesinlikle bu konuda gerek cinsel,gerekse hukuki yönden bilgilendirilip eğitilmesi gerektiği gün gibi orta da..:/
    Kim haklarını tam olarak biliyor ki?
    Senin içinde zor olmuştur,karşılaştığın durum epey zor.Nasıl bir sonuç aldınız merak ettim.sonlandı mı?

    YanıtlaSil
  18. Anci;Üzülmek yetmiyor ki..yaşamda böyle zorlu durumlarda var..:/Bir de linklere girip bakarsan sevinirim..:)

    YanıtlaSil
  19. balböcükleri;Geçenlerde sende benzer bir şeyler yazmıştın..sanırım şiddetle ilgiliydi..:/

    YanıtlaSil
  20. nasıl bir dünya bu anlamıyorum anlamlandıramıyorum rose marym.

    YanıtlaSil
  21. Heidi Glennis; Bu konularda bilgiye sahip olmayla korunabilir ruh sağlığımız ve haklarımız...
    anlamlandırmak zor.
    PS;Linkler önemli o yüzden.

    YanıtlaSil
  22. okudum zaten rose marym :/
    evet bilgilenmeden hangi hakka sahip olduğumuzu kendimizi nasıl koruyacaağımızı bilemeyiz haklısın..
    benim anlayamadığım bu insanlar nasıl oluyor da böyle şeyler yapabiliyorlar...insan mı onlar...

    YanıtlaSil
  23. Asla anlayamıcam tek şey bu. Yok yazamıcam Rosemary..

    YanıtlaSil
  24. Aslı;İnsan hissettiği acıyla sadece yutkunabiliyor öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  25. Ayşe Arman'ın yazılarıyla ilgilenmiyorum:(
    Konu başlığınla ilgili yorumum,hepimizin bildiği tek gerçek; kadın-erkek çocuk ne olursa olsun İNSAN olabilmek.

    YanıtlaSil
  26. tabii ki konunun özü İNSAN OLABİLMEK Yazıyı onun yazması durumu çokta değiştirmiyor..önemli olan neler yapılabilir diye düşünmemizdir.Önemli olam çözüm odaklı bir şeyler yapma çabasında olmamız..

    YanıtlaSil
  27. boylesi bi insana(!) oksijen bile haram..
    ceksinler fisini, kesip balıklara atsınlar..
    neyse..

    YanıtlaSil
  28. ben bu tip konularda ayşe arman gibi kadınların ahlak bekçisi kesilmesine dayanamıyorum.

    kendisi bu konuya değindiği gibi, transeksuel kadınların topluma kabul edilmesinden de bahsetmişti ve onların yaptığı fuhuşu zorunlu bişeymiş gibi gösterip bunun masum bi mağduriyet olduğunu söylemişti.

    ahlakı dibine kadar sars, bu tip ahlaksızlıkları gazetelerde boy boy göster, sonra da ahlak dersi ver..

    YanıtlaSil
  29. Bu mevzu tüylerimi diken diken ediyor. Gözlerim doldu zaten röportajı okuyunca.

    YanıtlaSil
  30. matias;İşimiz insanları yargılamadan ne yapabiliriz sorusunun yanıtını aramamızla başlayacak ve başlamalı.

    Bunlar eğitim ve haklarımızın geliştirilmesiyle ilgili..

    Toplum gereksiz konularla uğraşırken
    atı alan Üsküdar'ı çoktan geçmiş oluyor.

    Yasaların oluşturulduğu bu dönemde çok önemli çalışmalar yapılmalı..

    YanıtlaSil
  31. LoveMeorLeaveMe;Ama burada konu AYŞE ARMAN olmamalı..bu yazı onun elinden çıkmış olabilir ama konu tamamen insan hakları ile ilgili.Bak olayı kişisel olarak düşünmek anlamsız.
    Her türlü cinsel tercihi olan insanlarında haklarının olduğunu biliyorsun..Bu namus dediğin kavramla yanyana konuşulacak bir şey olmamalı..onların insan olduğu da unutulmamalı..:))
    Ah şu otururken ahkam kesmelerden bir kurtulabilsek..

    Cisel eğitim alan bir nesil,tercihleri yüzünden canı yanmayan insanlar ne bileyim sevgi ve eğitimin çok şeyi halledebileceğini düşünüyorum..

    tabii ki hukuk sistemimiz tamamen yenilenmeli..:)

    YanıtlaSil
  32. Türk filmleri ne güzeldi eskiden. Hep iyiler kazanırdı. Yani tamam bazen aradan uzuuuuun uzun yıllar geçerdi ama yine de kazanırlardı.

    YanıtlaSil
  33. K.C.S.;Umarım son yasaların,hukuk düzeninin yenilenmesi yaptırımları iyi hale getirir.Ciddi çabalar var ama çok ağır aksak gidiyor..daha çabuk olunsa en azından cinsel eğitimler bir an önce başlasa,aile oluşturulmadan gençlerimiz iyi bir donanıma sahip olsalar..

    ÇOK DALLI BİR KOLLEKTİF ÇABA GEREKTİRİYOR BÜTÜN KURUMLAR ELELE VERMELİ diyorum..:))

    YanıtlaSil
  34. Deniz Bilgen Çakır ;Senin şu sıcacık yorumun aynı zamanları yaşama isteğiyle dolduruyor insanı..İnsanlar hep iyilerin kazandığı filmlerle mutlu olup dönüyorlardı evlerine di mi?..:))

    YanıtlaSil
  35. tüylerim diken diken oluyor bu konularda :( biz gözümüzden sakınırken...

    YanıtlaSil
  36. nil ;Çalışmalar yapıyoruz ama bu sorunlar kanunları inanarak savunan yöneticilerin elbirliğiyle olacak şeyler..ama inancım hiç bir şeyin eskisi gibi olmayacağı..gelişmek ve öğrenmek zorundayız.Çocuk gelinleri izlemekten vazgeçmeliyiz.:/

    YanıtlaSil