11 Ekim 2011 Salı

E İ F F E L K U L E S İ ' inden Kuşbakışı PARİS 2

Yüksekliği 320 m (1050 fit) olan kule,
adını tasarımcısı Gustave Eiffel' den 
almış. 1930 lu yıllara dek Paris'in en 
yüksek yapısı imiş.Yukarıdan bakıldığında 
önemli tarihi yapılar ve alanlar plan 
olarak net görülebiliyor.Kuleye çıkış 
2 ayrı asansör sistemiyle yapılıyor.
İlk görüntüler Ara duruşta kafelerin 
olduğu yerdendi.






Daha sonrakiler ise en üst seviyeden 
aldım.İnanın seçip koymakta zorlandım.







  
Kule gezisinden sonra  Camp-Elysées 
bulvarı,Luksor Dikili taşı,Concorde 
Meydanı,Charles De Gaulle Meydanı 
ve bitimine doğru da Arc De Triomphe 
yani Zafer Takını gezdik,gördük.

Sen nehri turu arasında Orsay Müzesi 
ve Moulen Rouje görüldü.









Şehir turunu Akşam üzeri Sacre Couer
 (kutsanmış kalp) görmeye şehrin en 
yüksek yerleşim noktası Montmarte 
tepesine çıktık.


Daha sonra kilise çıkışında 500 m.
aşağıda Ressamların alanda halka
açık çizimlerini sergilediği Ressamlar
Meydanını gezdik.Burada o şehirde
yaşayan tüm resim sevdalarının
yaptıkları resimleri için satış alanı 
oluşturulmuş.Sanatçı eselerini yüzyüze
konuşarak satabiliyor.





53 yorum:

  1. Uzun uzun baktımda resimlere nasıl bir şehir planlamacılıgı bu ya, hayret ettim. Ve İstanbul'um adınada çok üzüldüm..

    YanıtlaSil
  2. sadece ilk resme bakabildim aşağıdan çekilmiş olana, diğer resimlere bakamadım çünkü bakarken içim bir hoş oldu, ayaklarım yerden kesildi sanki, acayip bi yükseklik korkum var, çok isterdim eyfel kulesini görmeyi ama sadece yerden :))

    YanıtlaSil
  3. Benim yükseklik korkum var. Ben o yükseklikte olsam muhtemelen oraya buraya tutunmaktan fotoğaf çekemezdim (:

    Ve şu ressamların resimlerini yüzyüze konuşarak satabilme durumları gerçekten hoşuma gitti. Ne hoş.

    YanıtlaSil
  4. eiffel'i seviyoruzz
    Sana da bayılıyoruz..
    Sayende Fransayı gördük
    Darısı başımıza diyoruz
    (Shrek'le dedik bunu)

    Kalp kalp kalp

    YanıtlaSil
  5. Orda olmak istedim.
    Fotoğraflarınız harika.

    YanıtlaSil
  6. çok güzelll..süper fotolar..ahhh dedimm..ben gece görebilmiştim, ayrı bi güzelmiş ama böyle de Eiffel'den manzara.

    YanıtlaSil
  7. fotoğraflar harika gezmiş gibi oldum :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel fotoğraflar önümüzdeki bir kaç sene içerisinde parisi yakından görebilicem sanırım :)

    Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. harika fotoğraflar her zamanki gibi, sağolasın, gitmiş kadar oldum yıllardır gitmek isteyip de gidemediğim yere. Elelrine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. rose sayende gitmiş kadar oldum çok teşekkürler valla allah gitmeyi nasip etsinnnnn :))

    YanıtlaSil
  11. Paris hayal şehir,çok severim sayende gezdim , gördüm...
    Çok güzel fotoğraflar ve anlatım.
    1.foto da favorim...
    Şu ressamlar tepesinde ben de birgün resim yapabilsem:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Aslı ; Sen sadece İstanbul adına üzülmüşsün..Ben Türkiye adına üzüldüm..Şehircilik,tarihi yerleri koruma,kültür zenginliğine sahip çıkma her şey başka..Fransa tarihi şunu da söyler, sırf tarihi yapı yok olmasın diye zamanın Hitler'ine kapıyı açıp,tüm yapıları olduğu gibi korumuştur.

    YanıtlaSil
  13. Dürr-i Yekta ,Yok canım bu fotolara bakarkende oluyor mu? Kötü ozaman adrenalin sana hiç uğramaz o zaman..ama çok güzel bir şehrin planını yukarıdan çıkarmak,izlemek..TAM BİR SAAT İZLEDİM.:))

    YanıtlaSil
  14. K.C.S.;O zaman senin içinde zor olurdu.Ogün epey serin ve rüzgarlıydı.Bakarsan görürsün gri bir Paris izledim..:))

    Sahi ek bir postta ressamların alanı ve Sacreé Ceoure de fotolarını koyayım bari..

    YanıtlaSil
  15. DarLa ;Biliyor musun? oralara gidip yaşamak,görmekle aynı değil..bence hedeflerin arasına Avrupa yı da koymalısın..:))

    TEŞEKKÜRLER!BENDE SENİ VE SHREK'İ seviyorum..:))

    YanıtlaSil
  16. Kıskanmamak mümkün değil:) Ellerine sağlık crazy...

    YanıtlaSil
  17. rüzgar; Hoşgeldin..buradasın.sevindim..:))

    Büyütüp baktığında sanki şehirde gibi oluyorsun..:))

    YanıtlaSil
  18. suvebeyaz; Gece çok güzeldi otelimizden bile görünüyordu ancak çok flu çekildiği için gece görüntüsünü koymadım buraya..:))

    Olsun birde gündüz görme hakkın doğmuş bak bahaneyle bir daha gidersin..:))

    YanıtlaSil
  19. ♔Joveland; .ama çok güzel di mi?..;)

    YanıtlaSil
  20. Amak-ı Hayal ;Neden olmasın..güzel bir düşünce, okullar kapandığında yada başka bir şekilde de gidebilirsin..

    YanıtlaSil
  21. springoss; Hoşgeldin..bak ne dicem gidersin belli mi olur..Sahi Şehirleri ne zaman değiştiriyoruz..;)) Sen benim şehre ben senin şehire transfer olalım..:))

    YanıtlaSil
  22. Sadecebenemel; Ama ben yine de senin kartpostal atacağın günleri beklicem..Ben çok sabırlıyımdır bilesin..:))

    YanıtlaSil
  23. crazy woman'cım, sen direk İstanbul'a benim yerime gelebilirsin. Ben başka bir şehire gidicem kısmetse, hatta belki başka bir ülkededir o şehir :))

    YanıtlaSil
  24. Uğur Böceği , Kıskanma kıss! Walla sende gidersin kii! ;)

    YanıtlaSil
  25. springoss ;WOuuwu! Bak başka ülke şehriyse diyeceğim hiç bir şey yok..Ama İstanbul'a hayır demek benim için zor..seviyorum orayı..

    Türkiye de şehir değiştireceksen küçük şehirler sana cazip gelmeyebilir..Ama benim şehrimi seversin insanı hiç yormaya bir havası var..:)) Sadede kış sevmeyenlere zor burası..:)

    YanıtlaSil
  26. Ahh crazywoman ahh, ben öyle bıkmışım ki bu şehrin büyüklüğünden, bu büyük kalabalığın içinde kaybolmaktan, kendimi buraya ait hissetmeyip kendime ait de birşey bulamamaktan o kadar yorulmuşum ki, küçücük bir şehire yerleşip kendi hayatımı kurmak istiyorum. Ha bu arada kışları da çok severim. Soğuğu çok severim. Zaten gideceğim yer hem çok soğuk hem de küçücük bir yer. Herşey iyice netleştiği zaman yazılarımda da yer alır kendisi zaten merak etme ;)

    YanıtlaSil
  27. springoss ,Tamam da bari yurt içi mi,yada başka bir ülke mi onu söyle bari..biliyorsun benim için değerlisin bilmek isterim.. ilklerimdensin blogcanların içinde..

    YanıtlaSil
  28. valla canım bir tek uçakta olmuyor orasıda ayrı ilginç amam onun dışında resim, video, tv'de bile bakamam, hayatta ise 3 kat benim için uygun daha üst katlardan aşağı bakamam.

    YanıtlaSil
  29. Eyfel kulesi hariç, her şey çok güzel...

    Yanlış anlaşılmak istemem ama demir yığınıdır gözümde, << o yığının üzerinden manzarayı seyretmek paha biçilmez olsa da... >>>

    ---

    Hatırlatma :))

    YanıtlaSil
  30. Avrupa'nın mütevazi bir ülkesinde, kışları karla kaplı, yazları güneşli küçücük bir şehir, yanımda da sevdicek inşallah;)Önümüzdeki ay iki haftalığına gidicem, fotoğraflarını çekip koyucam bloguma cancağızım, sen hiç merak etme ;) hayatımı bir düzene sokabilirsem, blogum da daha düzenli olacak onu da merak etme ;)

    YanıtlaSil
  31. Dürr-i Yekta,İnan çok ilginç..nedenki? Hahh haaa..;) Senin çocukluğuna insek ne çıkar acaba neden olarak?..:))

    YanıtlaSil
  32. SırfŞiirselYorum, TAMAM tamam!! sen gidinceye kadar kaldırırım onu Paris ten söz..seni mi kırıcam alla allaaa..?;))

    YanıtlaSil
  33. springoss; Dedimya benim için değerlisin..Mutluluğun mutluluğumdur..samimi söylüyorum..:))

    YanıtlaSil
  34. inanirsakolurbence ; Aman da aman bakar mısınız? Kim gelmiş buraya..Seni burada görmek çok sevindirdi beni..:))

    YanıtlaSil
  35. Blog okumaya pek vaktim olmuyor şu sıralar bu akşamı bloglara ayırdım ancak gelebildim o nedenle:)

    YanıtlaSil
  36. inanirsakolurbence; Canım sevildiğini bilmen adına söyledim..yoksa biliyorum ders,iş,annen çok yönlü çaba içinde olduğunu..senin için rahat olsun..:))dilediğinde gel..zaten bende çok sık post yazamıyorum ki..:))

    YanıtlaSil
  37. inanirsakolurbence ,..;)) Beklerisss efedimisss ! ;))

    YanıtlaSil
  38. Bu fotoğraflar çook güzel bak bak doyamıyorum. :)

    YanıtlaSil
  39. Pembe Kereste..,Bende ama ben Roma yı daha çok sevdim..Oradaki sanat aşkı daha başka..Floransa başlı başına tam bir sanat ve tarihi görsellik dolu..İstersen onlarıda bir gör..:)) Roma 1,2 de..

    YanıtlaSil
  40. ahhhhh mükemmmeeellll! muhteşem her biri, Paris! Ne kadar şanslısın, gitmeyi çok istediğim yerlerden biri, özellikle Eiffel'i görmek isterdim ben de :) resimler de çok hoş tabi ki

    YanıtlaSil
  41. Larien; Önünde çok yıllar var..gidersin sende..artık her şey kolaylaştı..:))

    YanıtlaSil
  42. Çekimler muhteşem olmuş.Bizede birgün kısmet olur inşallah:))

    YanıtlaSil
  43. !ÇİMDEN GELDİGİ GİBİ~~Neden olmasın..artık çok zor değil..:))

    YanıtlaSil
  44. şimdilik şartlar el vermiyor ama ilerde inşallah inşallahh =)

    YanıtlaSil
  45. Larien ;Bence de neden olmasın..inşallah..:))

    YanıtlaSil
  46. Ağzım bir karış açık, waaooow şeklinde yüz ifadem, gözlerimde tebessüm... İşte bu postu okurken, fotoğrafları incelerkenki görüntüm.

    YanıtlaSil
  47. BuRCuYORUMUN İÇİN BURAYA DÖNDÜĞÜMDE BENDE YENİDEN BAKTIM FOTOLARA ..NE GÜZEL GEZİ GÜNLERİYDİ YAA!..:))

    BİLİYOR MUSUN BİR GELDİN PİR GELDİN..:))öZLEMİŞİM SENİ VE YORUMLARINI..:))

    YanıtlaSil
  48. İnan ben de senin yazılarını ve içtenliğini özlemişim ;))

    YanıtlaSil
  49. BuRCu;EE hoşgeldin o halde..:))))

    YanıtlaSil
  50. Fransızların o kibrinden dolayı gitme sevdalısı olmasam da yolum Paris'e düşsün be dedim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arya cım hoşgeldin..yorum adım ceren olarak değişti sen beni crazywomanrosemary olarak biliyorsun.yeni bloğuna geliyorum :)

      Sil