9 Ocak 2012 Pazartesi

PRAG

Prag denince akla hemen Astrolojik
saat gelir.Şehirin en sevilen sembolüdür.
Her saat başı bütün gözler saate çevrilir,
rutin seronomi gerçekleşir.Çanlar çalarken
açılan pencereden geçen azizlerin minik
heykelleri sırasıyla görünür ve içeri gider.


Kaleye giderken Vltava nehri ile eski şehir arasında
kalan Jewish Quarter,Josefov(yahudi bölgesi) vardır.
Avrupa da korunan en eski sinegog ve yahudi müzesi
bu bölgededir.


Charles Bridge köprüsünün iki ucunda birer kule vardır.
Vlatava nehiri üzerindeki köprüde sağlı-sollu bir çok heykel
gerçekten görülmeye değer.Her biri değişik olayları sembolize ediyor.
 Köprü 15 yy sonlarında bitirilmiş,birçok savaş,doğal afet
görmesine karşın hala sapasağlam turistlerin en çok sevdiği
yerlerin başında.








ps,fotoların bir kısmını daha sonraya bıraktım.
Prag 2 de ..

2 yorum:

  1. serinin devamını merakla bekliyorum,astrolojik saati yerinde görmek isterdim,

    YanıtlaSil
  2. Nöbeti sen devraldın bu sefer ben imreniyorum :))

    YanıtlaSil