29 Kasım 2011 Salı

AMSTERDAM l

volendam
Kuzeyin Viyanası tanımına uyan,Avrupa'nın en 
ilginç şehri Amsterdam dayız.Amstel nehiri şehri
ikiye bölüyor.Hollanda'nın kültürel ve ekonomik
yönden en büyük şehri.Şehrin 17.yy dan kalma
yapılarıyla,Avrupa'nın tarihsel dokusu eski olan
turistik şehirleriden.DAM meydanı ve ay şeklinde
oluşturulmuş kanallarda karavan ve bot şeklinde 
evler bulunuyor




















Amsterdam' da en çok ilgi çeken kanal turları. 17yy.
da kentin genişlemesiyle birlikte  yapılan Herengracht,
Kizergracht ve Prinsengracht  adlarında 3 ana kanal
üzerinde turlar yaklaşık 90 dakika sürüyor.








İçinde Müzeler barındıran şehirlerin başını çeker.
Rijksmuseum(Devlet Müzesi),tam 7 milyon yapıtın
yer aldığı müzede yağlı boya tablo sayısı 5 bini
aşmakta.Van Gogh Müzesi ise yakın çağın eserleri
ile donanmış.Stedijk Müzesi ise modern klasikler
ağırlıklı.Picasso,Monet,Kardisky nin eserleri ser-
gilenmekte.Gelelim Amsterdam' ın Seks Müzesine.
Santral istasyona yakın olan müzede Mata Hari' nin
müstehcen fotoları ile idam fermanı ve Almanya' da
casusluk yaptığı döneme ilişkin bazı mektupları yer
alıyor.

31 yorum:

  1. gittiğimde küçüktüm, ne müzeye götüren oldu ne de kanal turu. Simdi olsam gözümü, kulağımı dört acar, tadına vara vara gezerım...

    YanıtlaSil
  2. Hollanda denince en çok kanalları ilgimi çekiyor Rosemary.

    Fotograflara bayıldım hele altıncı kare nefis. Uzun uzun baktırdı beni..

    Devlet Müzesi ne kadar geniş bir koleksiyona sahipmiş, ne güzel..

    YanıtlaSil
  3. Bana da Amstel Nehri'nin kartpostalı gelmişti.Onun üzerine bu yazı iyi geldi.Gerçekten güzel bi yer.Gitmek isterim..:)

    YanıtlaSil
  4. çok düzenli çok temiz bir şehre benziyor, hani derler ya hiç bizim buralara benzemiyor misali.

    YanıtlaSil
  5. bir programda izlemiştim kanalları ben de çok merak ediyorum orda yaşıyorlar falançok illginç ve güzel bir şehir gerçekten :)

    YanıtlaSil
  6. Eline ayağına gözüne sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. ne güzel bir görsel şölendir bu!!bu şehre gitme tutkum her geçen gün artıyor!! :)

    YanıtlaSil
  8. Firarî Yolcu;Benim de Avrupa'ya gidişim 17 yaşında oldu..sonrası için daha biliçli ve istekli bir zaman dilimi yaratıyorsun..birde gitmeyi hedefle..yine olur..:))

    YanıtlaSil
  9. Aslı;Volendam nasıl bir yer biliyor musun? Deniz seviyesinin altında bir yerleşim yeri küçük ama çok güzel inan oraya yerleşmek istedim..o kadar sakin,temiz ve doğal..:))

    evet kanallar ay şeklinde yapılmış tam 90 ' ye yakın dönüşler var..üzerinde bottan ve karavana tipi balıkçı evleri var kuğular etrafta çok sevimliler..:)

    YanıtlaSil
  10. Volante ; Diğer yorumlarımda sözetmedim..bu kanallar da kazara düşene bile para cezası var..o kadar önemli kurallarda var yani..sanırım alkol vs.alanlar için düşünülmüş..:)

    YanıtlaSil
  11. Dürr-i Yekta ;Düzen ve eğitim seviyesini en iyi hissettiğim şehir diyebilirim..Bisiklet yoluna çıkan yaya çarpıldığında ceza ödemek zorunda..kimse diğerinin alanına girmiyor..bu kadar düzenli yani..:)

    YanıtlaSil
  12. ♔Joveland; Doğru kanalların üzerinde yukarıdaki fotodaki gibi yaşanılan evler var..gitmelisin bir şekilde ..harika..:)

    YanıtlaSil
  13. FidoLand; Vaktin varsa 'durma' derim..çok farklı bir kültür..doyamazsın..:))

    YanıtlaSil
  14. FidoLand; Diğer gezdiğim yerlere de göz gezdir..seveceksin..

    birde HOŞGELMİŞSİN bloğuma..hemen geliyorum sana..:))

    YanıtlaSil
  15. De Grachten van Amsterdam .. : )

    Hollandanin kanallari meshur evet, bir ara bende Utrechtin kanallarini eklemsitim : )

    evet, guzel sakin Volendam ancak Amsterdam pek oyle degil ..
    Turistlik yerlei, kulturu vs cok genis ve kalabalik .. .

    Neyseee kareler cok guzel, benim bile gidip gezesim geldi birden : ))

    Ama o kadar gozunuzde buyutmeyin yinede derim ben ..

    YanıtlaSil
  16. inşallah yakın zamanda bende bir interrail yolculuğu ile amsterdam'a ayak basıcam. verdiğin bu bilgiler işime yarayabilir :D

    YanıtlaSil
  17. Lô - Lâ ;Sanırım sen Rotterdam daydın..:) Ama genede çok düzenli bir yer..Volendam a yerleşesim geldi..bir yer ancak bu kadar sade ve güzel olabilir..:)

    Müzeleri ve kiliseleri de güzel..:)

    YanıtlaSil
  18. Sparrow, interrail gibi bir şansın varsa durma git derim..:))insanlar gibi her ülkenin bir dokusu var kendine özgün..Koca Avrupa da her şeyiyle insanların kabul gördükleri insanlarının özgür oldukları bir yer..ha birde kırmızılı yerler çok ilginçti..;)

    YanıtlaSil
  19. simdi aklima geldi

    bir sene istanbuldan montreale donerken amstredamda 8 saat beklemem gerekiyordu
    kizlarla disari ciktik o kanallarda bir tur aldik ve havaalanina geri donduk
    o laleler bisikletler cok romantikti hep tekrar bir gitme istegim var amsterdama
    resimler cok guzel gercekten

    YanıtlaSil
  20. mon clementier,Kızlarla müzeleri için yeniden gidin..çok önemli eserler var
    Devlet müzesinda sadece 7 milyon yapıt var..:)

    YanıtlaSil
  21. Evet, Rotterdamdayim ben. Kucuk bir ulke nihayetine, dolayisiyla TR ye gore daha duzenli. Eh, hemen hemen her seye vergi oduyoruz, inanilmaz cok oduyoruz. Duzende olsun bir zahmet. Ulke guzel, duzenli ama renksiz cansiz. Kultur babinda hemen hemen her sey c/alinti.

    Volendam kucuk bir balik kasabasi esasen, ve halk sanatcilarida genelden buradan cikar : )

    @ jackie, crazy hakli var ise oyle bir imkan o halde degerlendir.

    YanıtlaSil
  22. Lô - Lâ; Olur mu canım..Sanatçıları olan bir ülkede nasıl çalıntıdan söz ediyorsun ki..neyi çalıntı örnek versene..:)

    YanıtlaSil
  23. yurt dışına ilk çıktığımda gezdiğim şehirdir Amsterdam...
    Şehre aşık olup geri dönmüştüm :)

    YanıtlaSil
  24. simgee; Çok şanslısın..güzel bir şehirden başlamışsın..Sence PARİS mi? AMSTERDAM MI GÜZEL?

    YanıtlaSil
  25. bu soruyu sordun işler değişti şimdi. :)
    tabii ki Paris diyorum.ben her yıl düzenli bir şekilde giderim Paris'e.Hem Paris'e,hem insanlarına,kültürlerine hayranım. :)

    YanıtlaSil
  26. Yine sen yine müthiş bir gezii.. Nasıl gidiyorsun bilemedim ben bi de azıcık kıskandım .. güzel dünyamızın dört bir yanından memleketler görmek , farklı kültürler tanımak ... Şanslısın ;)

    YanıtlaSil
  27. Aaa ne güzel fotoğraflar! Bunlar yazınki geziye ait değil mi? Ben de gitmek isterdim Amsterdam'a :/

    YanıtlaSil
  28. francesca mckennitt ;Evet sizleri sıkmadan ara ara veriyorum..sırada madamın müzesi var..Dilerim gidersin..farklı bir kültür dokusu olan yer..görülmeye değer..Her ne kadar Roma,Paris kadar değilse de ben sevdim hoşgörü katsayısını da düşünürsek..

    YanıtlaSil
  29. ama sen bu fotoğrafları koydukça benim de gidesim geliyor. Bi dahaki sefere beraber gidelim. Ben 3 yıl önce gitmiştim ama seninle gitmek daha bi keyifli olur ;)

    YanıtlaSil
  30. Mariposa ;Uff! çok ayıp etmişim yanıt vermemişim ÖZÜÜÜR!

    EVET ! farklı kültürleri görerek öğrenmek daha güzel..:))

    YanıtlaSil