16 Ağustos 2011 Salı

VENEDİK /1

Marcus Kilisesi




*San Marco Meydanı  l75 uzunluğunda 82 m 
genişliğinde olup geçmişi 9.yy dayanmakta.
Son durumuna 13. ve 16.yy arası ulaşmış.
"Avrupa'nın şenlik alanı" ve "Avrupa'nın Salonu"
ünvanını almış bir alan gerçekten ilk yıllarda
düklerin aldıkları kararlar halka burada duyuru-
lurmuş.
KANAL GRANDE


    Canal Grande ' de turuyla kıyıdaki evlerin 
yapıların görselliğini seçtik.Kanalın genişliği 
30-70 m arası değişiyor uzunluğu 4 km kadar.
Bu tur daha doyurucu geldi hepimize görsel olarak.
Murano Adası
  
   VENEDİK  tam 118 adacık,170 kanal ve 400 
köprü ile birbirine bağlanan tam bir ada şehri.
   Venedikliler Türklerden ve Araplardan öğren-
dikleri sayı sistemleri ve ticari matematiği en üst 
seviyede kullanmışlar. Avrupalı tacirlerin çoğu 
Venedik'te bunun eğitimini almışlar.
   Turistik olması ve her şeyin su ve kanal 
yollarıyla taşınması nedeniyle İtalya'nın en 
pahalı şehri.
Murano Adası
BRUNO ADASI/cam atölyesi





Venedik geçmişte meşhur ressamların ve 
sanatçıların bulunduğu sanatın başkenti 
olarak ün yapmıştır.Kanalarının bulunduğu 
daha çok maskelerin ilgi çektiği alış veriş 
keyfi için sevimli bulduğum bir yerdi.


Ponte Dei Sospiri( Ahlar köprüsü)


   










Ponte dei Sospiri; İç çekişler,İşkence,Ahlar 
Köprüsü gibi  adları verilmiş bir yer vardı ki..
Aman Allah'ım insanın tüyleri diken diken oluyor.
  Eskiden Dükler sarayında yargılanan 
mahkumların bu köprüden Şehre son bir kez 
göz atmasına izin verilirmiş. Ve oraya giden 
mahkumun bir daha oradan çıkabilmesi
neredeyse mümkün değilmiş.


PS; Sizin için foto seçiminde çok
zorlanıyorum kıyamıyorum hepsi o kadar
güzeller ki..:))

27 yorum:

  1. insan fotoğraflara bakınca özeniyor vallahi :D

    YanıtlaSil
  2. öyle güzel fotolarki, ayrıca yazı da çok güzel. ben en çok Ahlar köprüsü dediginiz yere takıldım ve daha fazla foto görmek isterim :)

    YanıtlaSil
  3. eeyore; hoşgeldin canım..sıcak yorumunla..geliyorum sana..:))

    YanıtlaSil
  4. eeyore; hoşgeldin canım..sıcak yorumunla..geliyorum sana..:))

    YanıtlaSil
  5. Aslı; elimde o kadar çok foto var ki seçerken çok zorlanıyorum..Burası kapalı bir köprü gidenler ve dönenler birbirlerini hiç görmüyormuş...
    ve acı olan oradan giden mahkumlar bir daha hiç bir şekilde şehrin denizini bir daha göremiyormuş..:) tamam bir ara senin için yerleştiririm..:))

    YanıtlaSil
  6. fotolar çok hoş... ama Ahlar köprüsü hala misyonunu temsil eder gibi... kasvetli... tarih köprüyle birlikte ne yaşamları yuttu kim bilir!

    YanıtlaSil
  7. @ crazy - sen avrupa turu mu yaptin ? bak hollandaya gelince haberim olsun !

    ne guzel kareler yine . : )

    YanıtlaSil
  8. ruşen; avrupa roma tarihinin en karanlık dönemleri..bir mahkum oraya girdiğinde çıkması mümkün olmuyormuş..İnan rehber anlatırken içimden boşuna değil verdiği kasvet ağır bir havası var zaten o bölümün..Katedrali de sevmedim Meydandaki..insan boğuluyor gibi oluyor..

    YanıtlaSil
  9. coco-jelly ; Hoşgelmişsiniz..;))
    isimleriniz ne güzel..:))

    YanıtlaSil
  10. En çok gitmek istediğim yerlerden biri. Ne de güzel yerler gezmişsin valla. İçim gitti :)

    YanıtlaSil
  11. çook güzel ve büyüleyici..görmek istediğim yerler sıralamasında ilk beşte..çok şanslısın:)fotolar harika..eline sağlık.

    YanıtlaSil
  12. hakikaten fotoğrafların hepsi o kadar güzel ki insanın bavulunu toplayıp mülteci olası geliyor :)

    YanıtlaSil
  13. Mrv. Natural; inan doyulmuyor..yorgun düşsende insanın merak ettiği şeyler ,yerler hiç bitmiyor..:)

    bundan sonra sıra Floransa,Cannes ve Nice daha sonraki günlerde de Paris' i yazacağım..:)

    YanıtlaSil
  14. Lô - Lâ ; kuzeyde Amsterdam ve Volendam'a gittik bir gece Volendam'da bir kıyı otelinde kaldık..:)
    anlatıcam oralarda peynir üretim yerleri ve geleneksel tahta pabuçlarının yapım atölyelerini dolaştık..:))

    YanıtlaSil
  15. arkashx; gerçekten de öyle masal gibi yerler..büyülüyor gerçekten..:))

    YanıtlaSil
  16. lacrymosa; Yok be yahu .Hayran kal,gez ama mülteci olma boşver..:)

    YanıtlaSil
  17. Süper fotolar..:) daha fazlasını da bekliyoruz.:))

    YanıtlaSil
  18. sevgili crazy;

    harikasın çok güzel
    insanın canı çekiyo
    ben geçenlerde murano evlerini araştırmıştım suluboya resimlerini yapmak için bir sürü resim toplamıştım netten ne güzel dimi rengarenk bence sadece onu murano evlerini görmek bile bana yeterdi

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  19. Lynx, Teşekkürler canım..Bunda foto makinasıda önemli di mi?
    bloğuna uğradım..çalışmalar tam hızla devam ediyor..ben de dahasını bakliyorum..müziği seviyorum..

    YanıtlaSil
  20. YüReKTeN DaMLaLaR ; Bruno ve Murano nun evleri çok renkli ve kullanılabilir oldukları daha da sevimli kılıyor..hala içinde yaşam var bakma sakin göründüğüne..:))

    fotolardan bir demet sunabilirim..eminim renkleri yakalarsın..çok da hoş olur..:))

    YanıtlaSil
  21. crazy, eskişehir için hep venedik gibi derler ya, şimdi senden bir yorum alabilir miyim bu konuda, ikisini de gördüğüne göre :)

    YanıtlaSil
  22. avrupa baska bir guzel
    insanlari o ruhu bir kere nereye gidersen orasinin ayri bir ruhu var bir kulturu var hic birbirlerinede benzemiyorlar

    Amerika da her yer birbirine benzer

    (Montreal haric)



    resimlerde gormek bile cok guzel:)

    eline saglik rosemary :)

    YanıtlaSil
  23. aa ne guzel : ))

    bekliyorum (gormemisler gibi oldum : ))

    YanıtlaSil
  24. nil' cim; nasıl söylesem biraz çğrıştırıyor ama her şehrin kendine has bir ruhu var..tıpkı insanlar gibi bezetirsin ama aynı değillerdir hiç bir zaman sadece benzetirsin..:)

    YanıtlaSil
  25. mon clementier; Evet haklısın bunu bir kaç kişiden daha duydum.Amerika'nın farklı olduğunu..Ama Avrupa gerçekten bir ruha sahip sanatıyla,gelişimiyle,insanlarıyla,insan haklarıyla, vb. bir sürü sayabileceğim nedenlerle..
    Sanırım Amerika kayıp ruhların ortak buluşma yeri bir sürü dünya insanının taşıdığı değerlerle bir şeylere tutunmaya çalışmışlar..

    oranın gerçek sahiplerinin yerliler ve onların kültürleri olduğunu düşünüyorum.Her ne kadar onları yok etselerde..:)

    Sende oralara gideceksin bunu hissediyorum..Hemde Çocuklarından bir orada okuyacak o nedenle gideceksin..Biliyorsun Amerikadan daha köklü eğitim sistemleri var..

    YanıtlaSil