3 Ağustos 2011 Çarşamba

Selanik 2




Bayılırım kalabalığın içinde kaybolmaya..Demiştim

Herkes en alttan yukarı çıkarken, ben en üst kattan
başladım.
A.Rıza bey Efkaf katibi olarak çalışmış.Zübeyde hanım
Selaniğin saygın ailelerinden birinin kızıymış.
Mustafa doğduğu yıllarda mahallenin adı Koca Kasım Paşa imiş.
Bu pembe evde, adres olarak Islahhane caddesi no:75 miş.
Şimdi caddenin adı Apostolou Pavlou caddesi evin no.su 17






Mutfak çok sevimli geldi bana.Sabit iki gözlü kuzine,karşıda ve sağda raflar var.Üzerinde bakır sahan,maşrapa,cezve.Aşağıda derin kazan ve ibrik-leğen ikilisi.raflarda dantelli,işlemeli beyaz örtüler.
Mutfaktan seçilmiş pirinç çatal kaşıklar ve bıçaklar camla kaplı özel dolaplarda gösterime sunulmuş.


10 arlı grupla gezi biraz ağır oldu.Ama deydi.Önce girdiğim için diğerlerini beklemek..Neyse 100 yaşındaki Nar ağacın gölgesinde  gezinin ilk kritiği aramızda
yapıldı.






Daha
Daha sonra İzmir'in Kordon boyuna benzeyen sahiline
indik.


Meşhur Dondurmacısından birer dondurma yedik.


Biliyorsunuz alfabeleri ve dilleri çok farklı bizi anlamaları zaman aldı. İçlerinden biri iletişim sağladı.

 



Şehrin içinde kısa bir tur sonrası Feribota binmek üzere Igoumenitsa' ya gittik.Direk Limanda bekleyen feribotlara 4 erli sıralar halinde ilerledik.Kamaralar 4 kişilikti.Gece boyunca uyuyarak feribot yolculuğunu atlattık. İtalya'nın Bari limanına indik./ 2 Temmuz



10 yorum:

  1. Güzel bir gezinin anlatım devamı gelecek yani. Bir sonraki durak İtalya dedin ve merakla bekleme alarmları gönderdin bana. :)

    YanıtlaSil
  2. sevgili crazywoman;

    çok güzel ne hoş bir dillle anlatıyorsun
    süper bayıldım
    fikrimde bende çiziyorum anlatığın mekanları
    merakla bekliyorum devamını

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. BuRCu; gezerken çok yoruldum ama anlatmak çok güzel..yeniden geziyorum sanki..;)

    YanıtlaSil
  4. YüReKTeN DaMLaLaR ; Evet ama fotolamak daha da güzelleştirecekti.ama işte..o da olacak..olmalı fotolıycam..:))

    YanıtlaSil
  5. ne güzel bir ev, tarih kokuyor, her köşesi anlamlı bir ev,o evde bende kaybolmak isterdim.

    YanıtlaSil
  6. Dürr-i Yekta ;ben sendeyken sen de beni dolaşmışsın..

    evet evet tarih kokan bir ev gerçekten.:)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel yerler böyle yerleri görünce alıp başımı gidesim geliyor..

    YanıtlaSil
  8. ♥pemb€sinti♥ ; aynen..bende.. Eh nede olsa Evliya Çelebi nin torunlarıyız di mi ya ? ;))

    YanıtlaSil
  9. fotoğraflar için çok çok teşekkürler canım, gezmiş gibi oluyorum snein tatlı anlatımınla elbette :)

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkür ederim.Beni mutlu ediyor içten yorumların..:))

    YanıtlaSil