5 Ağustos 2011 Cuma

ROMA

 






Melekler Kilisesi
İGOMENİTSA-BARİ arası deniz yolculuğumuz
ikili ranzalı odalarda 4 erli gruplarla oldu.Selanik' te
yorulmuş olmalıyız ki güzel bir uyku çekmişiz denizin
ninni gibi gelen dalga sesleriyle..


    Bari limanına inen otobüslerimize yeniden yerleştik.
Neyse hava henüz serin..Sahi bir şey daha anlatacağım.
Tur düzenleyicileri bir uygulama gereği otobüs yerleri-
mizin her yattığımız otel çıkışı arkaya doğru bir sıra 
kayarak eşitliğin sağlanacağı konusunda aydınlattı.
Kimsenin bu yüzden yerinden şikayetçi olmayacağını 
belirtti.Bu fikir hepimize uygun geldi.





PİSA KULESİ
Arkasında DUAMO Dİ PİSA


     Roma bildiğiniz gibi İtalya'nın Lazio bölgesinin
başkentidir.Efsaneye göre kentin tarihi İ.Ö.753
yıllarına dayanıyor.Dişi bir kurdun emzirdiği
Romulus ile Remus adlı ikizlerden Romulus kenti
kurar ve surların temellerini beyaz bir inek ile
beyaz bir öküzün çektiği sabanın tekerlek izleri
belirler.İkiz kardeşini alaya alan Remus ise bir
sıçrayışta sınırı aşar.Bunun üzerine Romulus
onu öldürür.


   ROMA   tersten okunduğunda da anlaşılacağı
gibi aşk için yaratılmış bir şehir( Amor latincede
aşk anlamına gelir)
   Roma birde içinde en çok elçilik ve konsolosluk
barındıran bir şehir olarak biliniyor.Bunu nedeni
VATİKAN ın yabancı elçilikleride burada görev
yapıyor.

18 yorum:

  1. İşte şimdi içimde romantik kıpırtılar oluştu:))
    Çok güzel resimler bunlar,ilk resimdeki objektife bakan sen misin acaba :)

    YanıtlaSil
  2. Ah Roma, Floransa, Leanardo, michelangelo...
    bir de "siena" var, toscana vadisine bakan bir ortaçag kenti görünümünde. modern yapı görmen mümkün değil, yeni yapılanlar da şehrin mimarisine uygun yapılıyormuş. sanırım bu ortaçağ şehri uzun süre varlığını sürdürecek. ne güzel..
    dünya üzerinde kısa bir süre yaşamak istediğim kentlerden biridir siena.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. tarihi şehirleri çok severim, gittiğim bir şehrin önce tarihi yerlerini gezmek isterim hep, romada insan tarihi canlı canlı yaşıyor olmalı iyi seyahatlar canım, iyi eğlenceler.

    YanıtlaSil
  4. Krnc; canım foto makinası bende olunca haliyle çeken benim.

    YanıtlaSil
  5. Roma amor dan gelmiş öyle mi ayy çok hoş ya çok merak ettiğim bir yer harika görünüyo^^ o gülümseyen sensin diymiii:D

    YanıtlaSil
  6. gunes,Biliyor musun bir kere tarihe saygılarına hayran kaldım.dediğin gibi şehirde yeni yapılar bile dokuya uygun yapılıyor hiç sırıtmıyor..
    siena ve floransa toskana vadiside zaten..inan görülmeye değer her bi yapı
    tam bir sanat şehri..Santa
    Croce kilisesi(Kutsal Haç kilisesi) Michelangelo,machiavelli,galileo gibi 274 ünlünün mezarının olduğu yerler

    YanıtlaSil
  7. Dürr-i Yekta; dödüm ki ben gezimiz 30 haziran-20 Temmuzda gerçekleşti.şimdi yavaş yavaş anlatıyorum.

    YanıtlaSil
  8. inci çiçeği ; çekerken yoruluyor insan daha sırda FRANSA da var.

    YanıtlaSil
  9. iρεκβöcεĝι~; hayır fotolayan benim..grubu ben aldım..

    YanıtlaSil
  10. Böyle gezilerin anlatıldığı yazılar hep titretiyor içimi rosemarry. Gözlerim açıkken çektiğin fotoğrafları görüyorum, gözlerimi kapattığımda ise kendimi orada. Yabancı bir iklimin soluğu, dili farklı insanların kulağımda çınlayan, tarafımca manası bilinmeyen seslerin uğultusu...
    Yüzüme vuran güneş, içime çektiğim hava... Aynı olmasına rağmen, sanki benden pasaport istiyormuşçasına. Böyle garip bir duygu. Evet, artık açıyorum gözlerimi. Görüşeceğimiz bir sonraki vakte kadar elveda.
    İyi gezmeler olsun sana rosemarry...

    YanıtlaSil
  11. Romayı o kadar çok sevdik ki aklımız orada kaldı.

    ama Floransa da aşk bambaşkaydı;)

    iyi gezmeler

    YanıtlaSil
  12. Ben çok kıskanıyorum, rosy?!
    İmrenmek? Kıskanmak? Aynı şey değil ama ben de gezmek istiyorum. Bisiklet turuna çıkacak kadar param, bisiklet kullanacak kadar kaslı bacaklarım olsaydı, ah ulan ah! Feci dertliyim.

    YanıtlaSil
  13. Hayalin Derinlikleri; Aynen..aynen..yabancı dil melodi gibi geliyor kulağa..dikkat kesiliyor insan..:)

    YanıtlaSil
  14. YILDIZ; waow ! bir Roma aşığı daha..sende gezmişsen bilirsin..ben şimdi Paris'e 10 basar diyorum..:))

    Bide bloğuma hoşgeldin..:))

    YanıtlaSil
  15. Sadece Umut; GİDERSİN..:)
    hep aklına günü geliyor ve gidiyorum deyip yerleştir..walla doğru söylüyorum oluyor..ben denedim.:)) (olumlama yap)

    YanıtlaSil
  16. "ROMA tersten okunduğunda da anlaşılacağı gibi aşk için yaratılmış bir şehir"... ama ben hiç böyle düşünmemiştim, harika geliyor kulağa :)

    YanıtlaSil
  17. Beni bu yanı sanatın beşiği olması aşık etti Roma'ya..:))

    YanıtlaSil