7 Ağustos 2011 Pazar

ROMA 3

     Gucci,Yves Laurent,Bulgari,C.Dior vs. gibi
ünlü modacıların birbirinden şık vitrinlere
sahip mağazalarının bulunduğu meydanın adı
Piazza di Spagna( İspanyol Meydanı'na bu adın verilmesi
İspanyol elçilik binasının orada olmasından kaynaklanıyor.)

    Gençlerin buluşma noktası olarak gözde alanlardan
biri olan İspanyol Merdivenleri 16.yy. Trinita dei Monti
kilisesi ile meydanı birleştirmek için yapılmış .1723 yıllarında
yapılan merdivenler 138 basamak olup,yapıldığı yıllarda
dünyanın en uzun merdivenleri ünvanını almış.Burası,
 merdivenlere oturup,bekleyen sevgililerin buluşma noktası olmaya devam ediyor.

Novano Meydanı(Piazza Novano) oval ve büyük bir meydan.
Bu meydanda Dört Nehir Çeşmesi ( Fontana dei Fuimi) ve
hemen alanı çevreleyen Sant'Angese in Agone kilisesi bulun-
maktadır.Çeşme ile ilgili sembollerin anlamı 4 büyük nehri temsil ediyor oluşu.( Tuna,Ganj, Nil, Rio Della Plata)

Rotonda Meydanı (Piazza Rotonda) na Pantheon Tanrıların
tapınağı eşlik ediyor.Bir Pagan tapınağı olan yapı bu gün
Hıristiyan kilisesi olarak kullanılmaktadır.1900 yaşında
olan bu yapı mimarlık tarihinde okutulan ilk 5 mimari esere
girer.Hayran olmak için illa ki mimarlık dersi almak gerekmiyor.
Kubbesindeki delik hava sirkülasyonunu sağlarken,en şiddetli
yağışlarda bile içeriye bir yağmur damlası  düşmüyormuş.
( Crazy ben  ;) "ah bir yağmur yağsa da görsek bari "dedim .)

TANRILAR TAPINAĞI/ PANTHEON
(Ünlü ressam Rafaello'nun ve birçok papanın mezarı buradadır)
    Aşk Çeşmesi( Fontana Di Trevi); Gene hikayeye göre 
Roma'lı askerlerin savaş dönüşü susuz kaldıkları bir 
anda güzel bir kızın meydana çıkıp gösterdiği noktayı 
kazmalarını ister.Adı üç yolun birleşmesi anlamına 
gelen ve Roma'nın barok tarzı yapılan en büyük 
çeşmesidir.( Yukarıda söylemeyi unuttum.Roma aynı
zamanda çeşmelerle donanmış meydanlardan oluşmuş 
bir şehir.
Eserin merkezini oluşturan at  figürlerinin alegorik 
anlatımla Platon' un aşka dair felsefesini betimleme-
sinden dolayıdır.
  Çeşme 1762 yılında  Nicola Salvi tarafından 
tamamlanmış.
   Figürlerin ortasında Neptün,yanlarda bereket 
ve sağlık tanrıçalarıyla betimlenmiş büyük bir 
 çeşme."  aşk dileme çeşmesi "  olarak biliniyor.
  Havuza sırtını dönüp iki ayrı dilek tutulurmuş.
Omuzun üzerinden havuza atılan iki paradan biri
 aşk,biri de Roma'ya aşkıyla yeniden gelebilmek 
adına..Belki o yüzden bu çeşmenin çevresinde 
gülen yüzlü insanlar gördüm.Çoğunun gözlerinin içi
gülüyordu.Eğilip çeşmesinin suyundan da içtim.
(Su içilen kısım ayrı ve daha önde..)
FONTANA Dİ TREVİ/AŞK ÇEŞMESİ


32 yorum:

  1. Hoşgeldiiiin!!! ^.^

    Bütün gezi yazılarını tek seferde okudum o yüzden hepsinin yorumunu buraya yapacağım :)

    İMRENDİM!!

    Hele ki Roma yazıların boyunca sanki Melekler&Şeytanlar (Dan Brown) filminin içine kaçmış gibi hissettim kendimi

    Tam da oflayıp puflatma aşamasındayken takipçilerini dönmen iyi oldu, o yazıların devamını istiyorum Crazy Woman!! :)

    YanıtlaSil
  2. Mr.E; HOŞBULDUM ! Keyifli , bir o kadarda yorucu bir geziydi..Doyamadım kiiii !
    İnan ki daha anlatacağım bir çok şey var ama özetle Roma diyorum başka da bir şey demiyorum...:))
    ewwet ( Dan Brown ) iki kez izledim sevdiğim bir film.Ama arşivimden çıkarıp yeniden izlemek istiyorum şimdilerde..
    oflamayın geldim işte ! ;)

    YanıtlaSil
  3. K.C.S.,Hemde nasıl bir bilsen..bayıldım bayıldım..:))

    YanıtlaSil
  4. En cok gormek istedigim yerlerden biri roma, venedik :)

    YanıtlaSil
  5. bugün canım bir güllaç çekti bir de bu fotografları görünce romayı çekti. yoksa roma dondurmasını çagrıştırdıgı içinmi bilemedim şimdi :))

    YanıtlaSil
  6. nefis bir yer yolumuz düşer elbet

    YanıtlaSil
  7. LoveMeorLeaveMe ; gezi fotolarına imrenmek başka..gidip görüp yaşayark hissetme başka bir şey inan..Roma ve Venedik benim için Pari' in önüne geçti bu geziden sonra..:)

    YanıtlaSil
  8. komançi; güllaç için bir şey yapamam ama Roma ya gitmeli insan tam sanatın ve aşkın şehri gerçekten..:))

    YanıtlaSil
  9. balböcükleri; Dilerim düşsün Serpil'cim..:)

    YanıtlaSil
  10. ne güzel gezmişsin crazywoman, nasıl imrendim anlatamam!.. umarım birgün bende geçerim buralardan:)

    YanıtlaSil
  11. Ben bu fotoğraflara bayıldım!
    Yaa kıskandım resmen!

    YanıtlaSil
  12. memento mori;dilerim sende geçersin..ilk fırsatta gitmeye çalış derim.Daha sırada anlatacağım FranSa ve Amsterdam,Budapeşte,Prag var dedim ya yorucu ama güzel bir geziydi..:))20 gün canımız çıktı..:))

    YanıtlaSil
  13. francesca mckennitt ; yaklaşık 1200 foto çekmişim..Sen bir de Eyfel'in en üst katından çektiklerimi bir gör harika görüntüler..:))

    YanıtlaSil
  14. aman tanrım roma ya mı gittin hani aşıklar şehrine :)) gitmek için neler vermezdim bende ha bu arada eri döndüm şimdilik burdayım ufak bi krzi yönetiminden sonra blogumada dönücem ama önce sana yazıyım dedim ayrıca hoşgeldin :))

    YanıtlaSil
  15. of of offf ne diyorsun!? :) umarım barcelonaya gitmemişsindir ama, eğer gittiysen seni takibi bırakırım :P

    YanıtlaSil
  16. EMEL ; sadece Roma değil nerelere nreler gittim bir bilsen yazılarıma koyduğum fotoları çok zor seçiyorum tam 1200 tane var..VENEDİK ,FLORANSA,daha sonra Paris öcesi nice Cannes var bakalım yavaş yavaş oralarıda anlatıcam size..:))

    YanıtlaSil
  17. memento mori; Barselona gezi planında yoktu üzgünüm az zamanda bu kadar olabildi İtalya ya sadece 2 gece 3 gün ayırabildik.yollarda perişandık ama mutluyduk..:))

    YanıtlaSil
  18. Hoş geldin beybe :) hadi hemen güney kore'ye değil de roma'ya gidelim :)

    http://kacikturuncu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. ah romaaa. senin fotograflarin beni yeniden oraya goturdu.. hos gecen yil vaticanin onunde bilmem kac metre uzunlukta bir sira vardi ve nihayetinde basima gunes gecmisti .. ama romaa ..
    yeniden veni vidi vici oldum : ))

    YanıtlaSil
  20. bu arada trevi'ye para attin mi ?
    rivayete gore atinca kisa zaman icerisinde yeniden romaya gidiyormussun..

    YanıtlaSil
  21. ah ah geçen sene bu zamanlarda ben de oradaydım. anılarım canlandı.

    çok ilginç bir detayı orada erasmus yapan bir arkadaşım söylemişti : çöpçüler çok yakışıklı !!!

    inanmadım gözlerimle görene kadar , ilginç ama gerçek :)

    YanıtlaSil
  22. beni güney kore'ye uçur; ben yeni geldim..sen değerlini alda git walla hayran kalırsın..:)

    YanıtlaSil
  23. Lô - Lâ ;vatikan çok ilginç geldi bana ve daha incelenecek çok şey vardı.Mesela bütçe gelirlerinden İtalya vergi alıyor mu? bu 80 muhafızın ailesinin kökü kurursa ardını nasıl temin ediyorlar kim kara veriyor.nüfusu sadece 500 civarı bu kadar bütçesi büyük bir sistem nasıl kontrol ediliyor.vb.
    aşk çeşmesine para atmama gerek yok ki.
    yeterince yürekten istediğimde biliyorum ki oluyor...:))

    YanıtlaSil
  24. CherrybLossomgirL ; Desene onları özellikle yakışıklı seçiyorlar..:)) Belediyeleri akıllı insanlar güzel insanları görünce önlerine çöp atmaya kıyamıyorlardır..:) Şaka bir yana gerçekten çöp arabalarını sürenler çok temiz ve yakışıklı..ama İtalyan erkekleri bizimkilerden daha gürültülü konuşuyorlar..:))

    YanıtlaSil
  25. Roma!!!!!
    Daha doğrusu İtalya...
    bizim Shrekle ölmeden önce gideceğimiz yerlerin başında geliyor;başka da yok zaten!!
    Harika süper....

    YanıtlaSil
  26. sevgili crazywoman, burasi civil civil olmus : )

    Yanilmiyorsam Vatican vergi-free ve tamamen bagimsiz.

    Bk hic o kadar ince dusunmemitim ..hmm

    atmasi guzel de niyet onemli .. cidden gidilmeli ve gezilmeli ..

    YanıtlaSil
  27. crazy canım harika bir tur olmuş bu, ben de çok görmek istiyorum Roma'yı, lütfen lütfen lütfen gerçek olsun :(

    YanıtlaSil
  28. Lo La ; ewet merak ettiğim çok şey var ama soracak kadar vaktim olmadı açıkçası..:))
    bir daha gidicem nasılsa roma ya o zaman sorarım..;)
    dilemedim çeşmeden ama olumlama yapıyorum kendimce...:))

    YanıtlaSil
  29. nil' cim dilerim seninde gönlüne göre olsun..:)

    YanıtlaSil
  30. Romaların hepsine buradan yorum yapayım dedim ve tek kelimeyle mükemmeller. Bir gün gideceğim inşallah !

    YanıtlaSil
  31. Mrv. NaturaL; PARİS!İ DE ANLATICAM DAHA..:))

    YanıtlaSil