25 Ağustos 2011 Perşembe

KAPTAN COUSTO-Deniz Canlıları Müzesi


Bu canlı türünün fosilini fotolarken şaşkınlıktan
ağzım açık kaldı...Bu tür çok sorgulanan açıklığa
kavuşmayı bekleyen konulardan ..varsayımlar öne
sürülmüş ama net değil..

Bu canlı kapalı bir kapta sıvı içinde
sergileniyor.Yani türü sonlananlar arasında yanımda
yazabileceğim kalem olmadığından not alamadım.
(Yine gruptan kopup bu alanı yalnız başıma gezdim.
yardım alabileceğim kimse yoktu.Hatta müze görevlisi bile)

Burası canlı deniz canlılarının sergilendiği büyük
akvaryumların sıralandığı ,ışıklandırmadan tutun
ortam oluşturma hassasiyetine kadar herşeye

çok önem verilmiş.
EMİNİM SİZDE BAYILACAKSINIZ.!

Buradaki deniz bitkilerinin renk armonisini
unutmak olası değil.Bakarken kendinizden
geçip engin doğa sevgisine gark oluyorsunuz.

Buradaki canlının bir ipek tül ,
bir gelin gibi zarif  salınışını görmeliydiniz.
Tek kelimeyle doğanın sonsuzluğunda sadece bir zerre
olduğumu hissettirdi bana..
Bilmiyorum siz ne düşünürsünüz?

Bu balığın sedef renginde oluşu, o sevimsiz bakışıyla
bile kendini sevdiriyor.

Şimdi sizi bu görsel armonile başbaşa bırakıyorum.Bakalım denizseverlerimiz ne söyleyecek merak ediyorum açıkçası..
PS..: Yarın Antalya'ya gidiyorum.Şimdiden Bayramınızı kutluyorum.Sevgiyle kalın  SEVEKALIN  blogcanlarım..:))