25 Ağustos 2011 Perşembe

KAPTAN COUSTO-Deniz Canlıları Müzesi


Bu canlı türünün fosilini fotolarken şaşkınlıktan
ağzım açık kaldı...Bu tür çok sorgulanan açıklığa
kavuşmayı bekleyen konulardan ..varsayımlar öne
sürülmüş ama net değil..

Bu canlı kapalı bir kapta sıvı içinde
sergileniyor.Yani türü sonlananlar arasında yanımda
yazabileceğim kalem olmadığından not alamadım.
(Yine gruptan kopup bu alanı yalnız başıma gezdim.
yardım alabileceğim kimse yoktu.Hatta müze görevlisi bile)

Burası canlı deniz canlılarının sergilendiği büyük
akvaryumların sıralandığı ,ışıklandırmadan tutun
ortam oluşturma hassasiyetine kadar herşeye

çok önem verilmiş.
EMİNİM SİZDE BAYILACAKSINIZ.!

Buradaki deniz bitkilerinin renk armonisini
unutmak olası değil.Bakarken kendinizden
geçip engin doğa sevgisine gark oluyorsunuz.

Buradaki canlının bir ipek tül ,
bir gelin gibi zarif  salınışını görmeliydiniz.
Tek kelimeyle doğanın sonsuzluğunda sadece bir zerre
olduğumu hissettirdi bana..
Bilmiyorum siz ne düşünürsünüz?

Bu balığın sedef renginde oluşu, o sevimsiz bakışıyla
bile kendini sevdiriyor.

Şimdi sizi bu görsel armonile başbaşa bırakıyorum.Bakalım denizseverlerimiz ne söyleyecek merak ediyorum açıkçası..
PS..: Yarın Antalya'ya gidiyorum.Şimdiden Bayramınızı kutluyorum.Sevgiyle kalın  SEVEKALIN  blogcanlarım..:))





43 yorum:

  1. en üstteki resim gerçekmi, gerçekten öyle bir canlı varmıymış ?? balık adam gibi :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ayni soruyu soracaktim. Yorumlari oluyunca ögrendim.

      Sil
  2. "İdrak i meali şu küçük akla gerekmez
    Zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez."

    Bazan doğadaki sonsuz güzellikleri görüp, "kimdir bu büyük sanatçı?" diye sormaz mısınız?

    Gören göz için büyüleyici güzellikler! Paylaştığın için teşekkürler Lafanino:)

    YanıtlaSil
  3. resimler harika
    gün gözüyle görebildiğin için çok şanslısın...
    oysa deniz hep beni ürkütmüştür...
    resimlere bakmak daha güzel :D

    kalp kalp kalp

    YanıtlaSil
  4. Biraz ürktüm...Yinede görmeyi isterdim...

    YanıtlaSil
  5. "Rakı şisesinde balık" yok burada
    :)

    YanıtlaSil
  6. Dürr-i Yekta ;Müzedeki her şey gibi gerçek daha pek çok nesli tükenmiş canlı kalıntısı sergileniyor..Ben şaşkın şaşkın incelerken çoğunun çekimini es geçtim..:))

    Bu müzenin oluşturulması geçekten o kumarhanelerde para harcayan para babalarına bir şeyler der gibi..(Monte Carlo' da müze )

    YanıtlaSil
  7. Hayal Kahvem ;Aynen dediğin gibi bunu sorgulamak hepimiz için çok ama çok önemli..kim bu büyük sanatçı..?

    YanıtlaSil
  8. Dürr-i Yekta; Bu müzedeki canlı ve fosillerin tümü gerçek..Kaptan Cousto'nun Müslüman olma nedenidir.Denizaltındaki suyun birbirine karışmadığını gözleriyle görmek..:))

    YanıtlaSil
  9. DarLa; Ama güzel bir çalışma, çok sevdim.Tüm deniz canlıları akvaryumlarda canlı canlı gözünün önünde..Köpek balığı ve niceleri..:))

    YanıtlaSil
  10. Uğur Böceği;Yok orada izlerken ürkmüyorsun..Büyüleniyorsun adeta..:))

    YanıtlaSil
  11. two; eee ..anlıyorum onun yeri de ayrı.. ama işte bu yoktu..

    Fotoları çift tıkladığınızda büyüleneceksiniz eminim..Bunların yanına rakı zaten yakışmazdı..hepsi doğanın renk armonisini sergiliyordu...:))

    YanıtlaSil
  12. Bayıldım ve bir kere daha hayran kaldım. Bunları gözlerinizle görmek hareketlerini izlemekte ayrı keyif bence. çokta güzel fotolamışsın, çok tskler..

    vee iyi tatillerr :) mutlu geçsin çok mutlu..iyi bayramlar.

    YanıtlaSil
  13. sevgili crazy;

    çok çok güzel
    teşekkür ederiz
    en çok 4.foto bayıldım ve wallpaper yaptım çok yakıştı
    kızmadın dimi

    sevgiyle...

    ps:iyi tatiller
    hıımm antalya süper

    YanıtlaSil
  14. Aslı :Teşekkürler canım..:))sanada..:))

    YanıtlaSil
  15. YüReKTeN DaMLaLaR ; Yooo! niye kızayım ki beğendiğinde özgürsün. benim bloğum senin bloğun..seve seve her zaman..:)..ewet )ewet..Antalya-Alanya'dayım..:) iyi bayramlar şimdiden..:))

    YanıtlaSil
  16. Bunların herbiri doğanın mucizesi. Ayrıca sanki sualtına dalmışsın da ordan çekmişsin gibi bazı fotoğraflar, hepsi çok güzel, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. İlk resimdeki canlının denizden çıkarılırkenki halini izlemiştim bir videoda. Bence neden olmasın?
    Ayrıca diğer resimler de mükemmeller. Çekip koymaya devam et :))

    YanıtlaSil
  18. springoss;Bak bunu doğru söylüyorsun..bazı akvaryumları seyrederken insan kendini içlerindeymiş gibi hissediyor..O TÜLÜMSÜ DENİZ CANLISI nın salınışını görmeliydin..:))

    YanıtlaSil
  19. Mrv. Natural ; ben izlememiştim.Tam olarak ne söyleniyordu..anımsayabiliyor musun Merve'cim..:)

    YanıtlaSil
  20. Bir şey söylemiyorlardı pek. Yani dilimizde.Balıkçılar ağdan çıkartıp bakıyorlardı ona. O da yaşıyor gibiydi biraz kıpırdıyordu sanırım. Videonun imini hatırlasam youtube dan bakardım ama çok oldu ama yine de düşüneceğim :)

    YanıtlaSil
  21. Pek kıskandım seni yahu, ben de görebilsem, gezebilsem keşke...

    Ama iyi ki varsın, yoksa haberim bile olmayacaktı...

    Öpüldün...

    YanıtlaSil
  22. crazy, masal gibi burası, deniz kızı oldum aralarında salınmaya başladım bile :) çok teşekkürler canım, beni düşler alemine gönderdiğin için..

    YanıtlaSil
  23. Mrv. Natural; Canım çok sevinirim..İnan ona ilişkin bilgi askıda.. eğer denk düşerse, bana bilgi verirsen sevinirim..:))Teşekkürler..:))

    YanıtlaSil
  24. Sazan; Bak burası senin akrabalarla dolu SAZAN' IM..;)) Hİ Hİİ. KISKANMA KISS..;)sahi N lerini yazdın mı? gelcem sana dur bir bakayım neler demişsin..? :)))

    YanıtlaSil
  25. nil; büyütünce fotoları aynen öyle hissettin di mi? ;)

    Salın güzel salın da geeeelll! ;))

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel resimler, çok ilginç..
    O tüllü yaratık benim de çok ilgimi çekti.. Ne kadar zarif öyle :)

    Teşekkür ederim paylaştığın için crazywoman...

    YanıtlaSil
  27. huuuuuwwwwww bunlar ne böyleeee....

    YanıtlaSil
  28. Zeugma; daha o kadar çok canlı var bu benim sevdiklerimden..insan büyüleniyor walla..:))

    YanıtlaSil
  29. YaşamPINARIM... ; nedense sevmediğini düşündüm..

    YanıtlaSil
  30. Tek kelimeyle ba-yıl-dım.

    Ayrıca hoşbuldum,burayı terketmeyeceğim gibi duruyor :) Postların bir harika!

    rosemarry, deniz kızlarına bile inanasım var şu an.
    Hem belki, şirinleri bile görebilirim.

    renkler, ne güzel şey!

    YanıtlaSil
  31. Emilia ;İnsanın hayal dünyası ne kadar geniş olursa o kadar sonsuz yaşamlar sunabiliyor kendine..ne güzel sende bunu yapabiliyorsun hissedebildiğim kadarıyla..sevdim seni..:))

    YanıtlaSil
  32. uff
    inanılmaz güzeller :)
    fakat rose mary,
    ilki gerçek mi acaba ya :/
    korktum.

    YanıtlaSil
  33. Stupid Jen; hepsi gerçek..ama ilk olan yakın zamanda bulunan ve hala araştırma konusu..çıkarıldığında hareket ediyormuş...

    daha hiç görmediğim canlılar vardı..müze kısmında da ilginç fosillier..
    ha birde hoşgeldin canım..:))

    YanıtlaSil
  34. ooowww böle bişiyin denizden bana geldiğini görsem önce secde ordan cami ordan hacca kadar yolu var bi gecede erer evliya olurum o derce ürkünç bişi yaaa!

    YanıtlaSil
  35. arya in neverland ;İlk fotoyu mu kasdediyorsun..? :)

    YanıtlaSil
  36. off su yarısı balık yarısı insan olan yokmu bakamıcam bi daha işte o

    YanıtlaSil
  37. arya in neverland;En çok ilgi çeken bu biliyor musun?

    LUVR müzesindeki Mona Lisa kadar ilgi çekiyor..:))

    YanıtlaSil
  38. muhteşem! ağzım açık kaldı yani fotolara bakarken...

    YanıtlaSil
  39. dream ; Hoşgelmişsin..deniz canlıları gerçekten çok ilginçti..müze kısmında nesli bitenler daha şaşırtıcı geldi..hele ilk fotodaki..biliyor musun o çıkarıldığında yarı canlıymış..:)

    YanıtlaSil
  40. Stupid Jen; ben senin bloğuna ulaşamıyorum biliyor musun?..;)

    YanıtlaSil
  41. Derinliklerde gezintiye çıkmak en çok istediğim şeylerden biri. Sayende büyülü bir şölene tanık oldum. Emeğine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  42. BuRCu; cANIM GERÇEKTEN GÖRSEL BİR ŞÖLENDİ..:))

    YanıtlaSil