24 Ağustos 2011 Çarşamba

FLORANSA-SANATÇININ AŞKI

     Loggia Dei Lanzi ;14 yy sonlarında inşa edilmiş
bu yapı toplantı salonu olarak kullanılmış,şimdilerde
açık hava müzesine eşlik ediyor.
 Yukarıdaki eser Benvenuto Cellini tarafından yapılan
"Perseus' un Medusa' nın başını koparıp havaya kaldır-
ması sahnesi.

 Burası tam bir açık hava müzesi adeta Poseidon
çeşmesi,Hercules,Davide,(heykellerin kopyası.)
asılları; Galleria dell'Academia da bulunuyormuş


 Ponte Vecchio(Eski Köprü)Arno nehri üzerinde
olan bu köprünün üzerinde 16yy itibaren küçük
kuyumcu dükkanları bulunmakta.
  Toskana bölgesinin başkenti Floransa şehri,
rönesansın doğduğu şehirlerden olduğundan
adı sanatla anılır.Tam ortasından Arno nehri
geçer.
   Bildiğiniz gibi Leonardo,Michelangelo bu 
tarihi şehirde yetişmiş ünlü sanatçılardandır.
  16 yy.da yaklaşık 300 yıl boyunca bu bölgeyi
kontrol altında tutan aile Mediciler,sanatı seven
ve sanatçıya her türlü desteği sağlayan bir aile
imiş.





p



PS; _DAHA SONRA MONACO VE KAPTAN CUSTO'NUN DENİZ CANLILARIMÜZESİ




27 yorum:

  1. perseus'un resmini görünce aklıma hemen titanların savaşı filmi geldi filmde de bu sahneyi yapmışlardı hatta filmi sanırım birazdan tekrar izleyeceğim seviyorum mitolojiyiii

    YanıtlaSil
  2. Bu alan dört kapılı tam bir açık hava müzesi..buraya koyamadığım bir sürü foto var.
    O filmi izlemedim.Yunan Mitolojini POSEİDON filmine gittikten sonra bir merakla okumuştum öğrencilik yıllarımda..:))

    YanıtlaSil
  3. tek kelimeyle ba-yıl-dımmm..

    ne kadar güzel yerler.. tarih dolu.. anılarla dolu..

    YanıtlaSil
  4. Mediciler ailesini okumuştum. Sanata gerçekten büyük katkılarda bulunmuşlar. Her bir kareye uzun uzun baktım :) ne güzel sen o havayı soludun ve dokundun..Müzeyide merakla bekliyorum..

    YanıtlaSil
  5. boyle bir yerde yasamak :)

    ne guzel sen boyle koydukca benim daha bir gidesim geliyor oralara

    gezmek gormek insanin dunyasini aciyor gercektende :)

    rosemary senin bana verdigin mimi yapmadim ben ama ben cok az blog taniyorum acikcasi
    yapmasam bana kizar misin :)

    YanıtlaSil
  6. hayallerimdeki yer floransa!! bi gün mutlaka göreceğim:D mutlaka!!

    YanıtlaSil
  7. Mükemmel yapılar. Yıpranmamışlığı görünce biz neden değer bilmiyoruz diye serzenişte bulunuyorum..
    ilk resim beni bir başka etkiledi;
    başını elinde tutmak o zamanlar güç simgesiydi, şimdi cani diyoruz. Zaman çok garip.

    YanıtlaSil
  8. TANRIM..
    gitmek istiyorum gezmek görmek dokunmak hissetmek, tarihin şehre yayılmış kokusunu ciğerlerime doyasıya çekmek istiyorum....

    çok güzel fotoğraflar...
    rose marym :)
    sayende gitmiş gibi hissedebildim bir nebze bile olsaa.

    YanıtlaSil
  9. memento mori ;Haklısın..bütün önemli sanatçıların eserleri burada..gezerken başım döndü emin ol..:))

    YanıtlaSil
  10. Aslı ;Biliyorsun bizde çok az destek veren özel sektörden sanatseverler var

    son yıllarda bazı bankalar ve BORUSAN bu tür sanat etkinlerine destek oluyor.

    YanıtlaSil
  11. mon clementier; hedeflerinin arasına yerleştir..Bende yıllar sonra ikinci kez Avrupa gördüm..Ama bu kez acısını çıkardım.İlk gittiğimde Belçika-Hollanda-Almanya idi.
    Düşüncemde Endülüs eserlerini görmek isteğim var bakalım oralarda nasip olacak mı?

    YanıtlaSil
  12. eeyore;OOO..HOŞGELMİŞSİN ! :) izleyenlerime baktım oradaydında ben görmedim mi diye..Kimbilir belki erasmus öğrencisi olursun..hepsi senin elinde..yeterince istersen oluyor..çok zor değil ki..:) Biraz çaba..:))

    YanıtlaSil
  13. Emilia ;İnsan böyle güzel yapı ve sanatın içinde kötülük olmaz diye düşünüyor ama önceleri oralarda da çok acılar çekilmiş..İnsan tarihine sahip çıkarsa geleceğine daha saygılı oluyor..bence de çok haklısın..:))
    Ha .. bir de Hoşgelmişsin..yorumunu çok sevdim..:))

    YanıtlaSil
  14. Sweet Sunshine;Üniversitemizin hmen hemen her bölümü Erasmus eğitimi için yur dışına öğrenci göderiyorlar..o yönden emin ol sadece sıkı bir çalışmayla istediğin ülkede öğrenci olabilirsin Günışığım..:))

    YanıtlaSil
  15. mon clementier;Mim zor geliyorsa dert etme..rahat ol..:)

    YanıtlaSil
  16. mon clementier;Mim zor geliyorsa dert etme..rahat ol..:)

    YanıtlaSil
  17. eheh harika o zamaan :')

    YanıtlaSil
  18. Hayallerin için sıkı asıl..belki de oradan bana kartpostallar yollayacaksın..:)) neden olmasın ? ;)

    YanıtlaSil
  19. heheh :))
    yollamaz mıyıım :)

    YanıtlaSil
  20. bu şehre ilişkin bir gzi programı izlemiştim, beni en çok etkileyen belediye gibi kamu binalarının pencerelerinin bile rengarenk çiçeklerle kaplı oluşuydu demiştim işte sanata verilen değerin başat olduğu şehirlerde göz hep estetik arıyor..

    YanıtlaSil
  21. nil ;Sahi öyle fotolar da var ama ben biraz tarih koklamayı sevenlerden..bencillik ettim neyse yazıların bitiminde bir görsel armoni yaparım geziye ilişkin..:))

    YanıtlaSil
  22. perseusu baştan hermes sandım ama sonra aklıma geldi onun kanatları ayaklarındaydı sonra medusaya baktım tırsa tırsa ucunda taşa dönmekde var:P aklımada okuduğum percy jakson ve olimposlular serisi kitabı geldi(evet cocuk kitabı ama napıyım mitoloji denince okumadan duramıyorum hem filmide cok güzeel bi kere:P)

    YanıtlaSil
  23. arya in neverland; mitoloji çocuklar için değil herkesin bildgi sahibi olması gereken şeyler..sanatın çoğu sembollerini içeriyor.

    YanıtlaSil
  24. venedik'i kim görmek istemez ki...

    YanıtlaSil
  25. Öyle çok sevdim güzel bir anı olarak kalacak bende :)

    YanıtlaSil