22 Ağustos 2011 Pazartesi

COLLESİUM

        Fotolardan da anlaşılacağı gibi bazı tarihi
yapılara giremedik(restore işleri yüzünden), 
bizde dışarıdan görüntü almayı yeğledik.
Burası Collesium'a yaya olarak
5-10 dakika alıyor.Yolların çoğu o tarihlere ait
iri yol taşlarıyla bezenmiş.Ancak yine  turistler
için yapılan yeni yolu seçtik.



Forum'un hemen yanında bulunuyor devasa bir yapı
Roma İmparatorluğunun sembolü olmuş tarihin en
büyük amfi tiyatrosu 1 yy.da inşa edilmiş asıl adı
Amphitheatreum Filavium'muş. 1.katı tuscan 2.katı ionic,
3.katı ise corintian sütunlardan oluşmuştur.Vespasiano
zamanında başlayan yapı oğlu Titus tarafından büyük
bir serenomiyle açılmış.
  Ben bu yapının rönesans döneminde Vatikan'ın
yapımı için sökülen taşlara neden gereksinim du-
yulduğuna  şaştım.Ne gerek varsa buradan götü-
rülen taşlar Vatikan'a yapı malzemesi olmuş.
daha bir araştırasım geldi.Bu bir misilleme
hareketi olabilir mi diye?




Alttaki yapı tıpkı bir daktilota benziyor.
o kadar simetriye önem verilmiş ki hayran
kalmamak elde değil..en üzüldüğüm içini
gezememiş olmamız.Öğle saatine denk
geldik.Bizim zamanımızda kalmadı.
Kısa bir Floransa turu ve sonrası
Cannes-Monte Carlo..





38 yorum:

  1. ne kadar güzel resimler, belki biraz daha büyük koyabilirsen fotoğrafları bakanlar yani bizler için daha güzel olur.böyle güzel fotolaro detaylı incelemek isterim, sevgiler,

    http://gozdenin-gozunden.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. ah! hayran kalmamak elde değil gerçekten de rosemary..
    tarihleri olduğu gibi ayakta..
    elini attığın her yer tarihi bir doku.. adım attığın her yer tarih kokuyor..

    o sokaklarda yürümek isterdim şimdi.. derin bir nefes çekmek havasından..

    YanıtlaSil
  3. Floransa mimarlarin asik oldugu sehirmis cok guzel mis
    italyaya hic gitmedim ama cok gitmek istiyorum:)
    seninlede gitmis bulunduk sevgili rosemary:)

    YanıtlaSil
  4. gözde'nin gözünden ; Canım hoşgeldin..:)
    fotoların üzerine 2 tıklarsan büyüyor zaten..:))

    YanıtlaSil
  5. memento mori ;tam senin için bekliyor diyebilirim..tarihi koklamayı seviyorsun sen..? :))

    YanıtlaSil
  6. mon clementier ;kesin gitmelisin..gerçekten mimarinin,sanatın şehri ancak bu kadar olur..:))

    YanıtlaSil
  7. rosemary:

    tarihi koklamayı, ona dokunmayı.. hissetmeyi.. geçmişe dönüp orada hapsolmayıı..

    evet bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  8. bak ne olur buralarda ol..seni hep arayacak gözlerim..ama yüreğim bilesin hep yanında..sakın beni sensiz bırakma..

    YanıtlaSil
  9. rosemary:

    canımın içisinnn.. bırakmam seni.

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler canımcım..hep buralarda ol..;)

    YanıtlaSil
  11. tarihi ve özellikle orta çağa karşı olan ayrı bir merakım vardı, senin sayende italya en çok görmek istedğim şehir oldu,

    YanıtlaSil
  12. sevgili crazy;

    süper fotolar ve anlatım
    hele yorumlar her zaman çok güzel
    bayılıyorum bu sayfaya ben

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  13. yinee guzel resımler ve harıka bılgıler...teşekkurler canım..yalnız resımlerı daha buyuk koyarmısın...zevkle bakıyoruz:))))))

    YanıtlaSil
  14. sen bi harikasın rose! sayende gitmeme gerek kalmadı buralara :))

    YanıtlaSil
  15. kebapçı kedisi gibi oluyorum ben birileri gidip gezip de ben gidemediğimde.

    en iyisi hayıf tarafına gideyim de bi hayıflanayım ben:))

    YanıtlaSil
  16. Dürr-i Yekta;Gerçekten insanların o arenada ne kadar çılgın acımasız çarpıştırıldıklarını düşündüğünde kendi tarihlerinden o kadar kaçmadıklarını yüzleştiklerini görüyorsun.Biliyorsun orası en acımasız sahnelerin yaşandığı yapılar..bir parmak işaretiyle bir can değil yüzlerce can alınıyormuş..:)

    YanıtlaSil
  17. YüReKTeN DaMLaLaR; Sıkıntım foto seçiminde..o kadar fotonun arasından görülmeyen açılardan çekimi olanları yakalamaya çalışıyorum...:))

    YanıtlaSil
  18. Oii! crazy woman İtalya'da :) Paylaştığın fotoğraflar gayet mükemmel, harika iş çıkarmışsın. Gezin nasıl geçiyor? göründüğü kadar herşey iyi mi? :)

    http://kacikturuncu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. yine nefis fotolar ve anlatım :) iyi geliyor böyle tarihin içinde olmak..

    YanıtlaSil
  20. marifet ellerimizde; canım büyük koyarım ama üzerine 2 tık ladığında fotolar büyüyor zaten..:))

    YanıtlaSil
  21. springoss ; buradan görmek başka sen ilk fırsatta gör derim..:))

    YanıtlaSil
  22. two ;hiç gerek yok hayıflanmaya yeterince istersen oluyor ki? ;)

    YanıtlaSil
  23. beni güney kore'ye uçur; ben iyiyim de sen nasılsın..bak gözümden kaçmıyor bloğunu boşluyorsun..sahi "N"lerini bildirdi mi? uğramıştım bloğuna..:)

    YanıtlaSil
  24. beni güney kore'ye uçur;bu hafta içinde floransa dan sonra sırada cannes monte Carlo sonrasında Nice ve Paris var..izle beni..:))

    YanıtlaSil
  25. ah crazy aaaah : ))

    sol yanima bir baski oldu .. ozledim : ))

    izlios seni : ))

    YanıtlaSil
  26. çok görkemli bir yapı bu crazy, kesinlikle görmek istediklerimden :)

    YanıtlaSil
  27. Lô - Lâ; ne ince şakalar yapıyorsun sen öyle..kısss ben geldim ki..;)

    YanıtlaSil
  28. nil ; yalnız Vatikanı yaparken buradan sökülen yapı taşlarına ellemeselermiş daha da güzel kalırmış bu günlere hala direniyor zamana..:))

    YanıtlaSil
  29. Görülmeye değdiği kesin de daha yıllık iznini kullanamayan biri olarak içim gitti offf.

    YanıtlaSil
  30. Nehir İda ; Canım neden bu kadar erteledin ki iznini..?

    İnan görülmeye değer yalnız onarımda olan yerlerin çoğunu göremedik..dışarıdan fotoladım hep..:)

    YanıtlaSil
  31. Collesium "dünyanın yeni yedi harikası" arasına girince kıymete bindi tabi, tadilatlar tam gaz sürüyor olsa gerek. ama oralara kadar gidip de Collesium'u gezememek üzer insanı ya!

    YanıtlaSil
  32. lacrymosa; Aynen dediğin gibi fotoyu çift tıklatırsan daha yakından görürsün her yer bakıma alınmış tam hızla yenileniyor.:))

    YanıtlaSil
  33. Bu fotoğraftaki yerlerin geçtiği yerleri konu edinen bir oyunu oynamıştım vaktiyle. Resmin aslını görüp, hakkında bir kaç şey okuyunca, garip hissediyor insan kendini. Hoş bir gariplik diyeyim. Güzel paylaşım rosemary'i :)

    YanıtlaSil
  34. Hayalin Derinlikleri; Bir saat kadar önce Giuseppe Tornatore nın 1988 yılında ödül alan bir filmi var, bilmem bilir misiniz? 'Cinema Paradiso' onu seyrettim.Bu film insana geçmişini sorgulatıyor.İnsanın yaşamında anılarında kalan yerlerin,kişilerin,mekanların onun için ne anlama geldiğini..
    böyle hissetmeniz çok doğal.hissederiz zaman zaman..çünkü o bizim anımızdır..

    YanıtlaSil
  35. Sevgili rosemary'i bahsettiğin filmden bi haberdim. Filmle alakalı yazdıklarını tavsiye olarak aldım sakladım. Uygun bir vakitte, geçmişim ışığında seyrederim kendini...
    Bizim için anlam ifade eden şeyler...
    Evet, insan anlam biçmeye çok müsait bir varlık... Bir nevi muhtaç, hatta icab ettiğinde görevi.
    Biz severiz bir şeyi anlamlıca seyredebilmeyi...

    YanıtlaSil
  36. Hayalin Derinlikleri; izleyin . Gerçekten çok güzel bir film..:)

    YanıtlaSil
  37. kardeşimin işi gereği defalarca gittiği buralara baka baka iç geçiriyorum senelerdir ama bir gün biz de gideceğiz inanıyorummm çok şanslısın :)

    YanıtlaSil
  38. joveland ;dilerim sende gidersin canım..:))

    YanıtlaSil